A gazdasági válság újfajta embertípust honosított meg: a profi bevásárlókat, akik az utolsó fillérig kihasználva az árengedményeket hatalmas összegeket takarítanak meg. És őrületbe kergetik a szupermarketeket...

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Magyarországon már hosszú évek, évtizedek óta ismerős jelenség, hogy a kispénzű vásárlók hajlamosak komolyabb távolságokat is megtenni némi árengedményért. Míg a magyar legendásan árérzékeny közönség, addig ez Nyugaton eddig nem volt jellemző, a válság hatására azonban ott is megjelent a kifejezetten a szuper- és hipermarketek kedvezményeire érzékeny vásárlófajta.

A brit szupermarketek azonban most szembesülnek először azzal, hogy az akcióikat egy kifejezetten erre ráállt középosztálybeli közönség figyeli és használja ki az utolsó penny-ig, ráadásul felhasználva a közösségi oldalakat is, például éppen a fellelt kedvezmények világgá kürtölésére.

Fillérre nyomulnak

A jelenség az elmúlt 6-8 hónapban erősödött fel igazán, állítja az egyik lánc, a Morrisons ügyvezetője: „Olyan vásárlókról beszélünk, akik kiszámított költségvetéssel dolgoznak, otthon sütnek-főznek friss alapanyagokból. A kedvezményeket ellenőrzik és szétkürtölik a közösségi oldalakon” - panaszkodott Dalton Philips.

Miközben persze kissé vicces látni, amint a reklámengedmények visszaütnek az áruházláncokra, érdemes meghallgatni az érintett vásárlókat is, akik között középvezetők is vannak.

Projekt menedzsment bevásárlás közben

Az egyik „profi bevásárló”, Sarah Beesley például kifejezetten a saját, projekt menedzseri munkakörének tapasztalatait alkalmazza. „Ugyanazokkal az alapelvekkel indulok neki vásárolni, amikkel egy-egy projektet kezelek. Megvizsgálom az árajánlatokat, átfutom a rendelkezésre álló termékek listáját és eldöntöm a legjobb ár-értékarányt”.

Tudok sütni-főzni. Például ha marharagut készítek, akkor tudom, hogy semmi különbség nincs aközött, hogy a darab húst 20 fontért veszem a hentestől vagy 5 fontért a szupermarketben” - teszi hozzá a négygyermekes családanya.

Sarah Beesley számításai szerint ha kifejezetten a kedvezményeket keresve vásárol, akár a heti családi bevásárlás egyharmadát is megtakaríthatja.

Mindehhez csak annyit tennénk hozzá, hogy egészen érdekes Magyarországról végignézni, ahogyan a korábban ilyen kérdésekkel nem nagyon törődő nyugati középosztály a válság hatására újra felfedezi a spórolás intézményét...

A korábbi posztok közül ajánljuk:

Káprázatos hotelbelsők szédítő mélységekben

Ötévesen intézetbe küldenék a rossz gyerekeket

Vicces őrület kutyával

A világ az Apokalipszis után

A náci Titanic

Pillantás egy világsztár hétköznapjaiba