Érdekes ötlettel állt elő a brit kormány, melynek tanácsadója szerint már ötéves kortól speciális intézetbe kellene küldeni a magatartási problémákkal küzdő gyerekeket, hogy megelőzzék a későbbi, súlyosabb gondokat.
Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
A brit kormány „viselkedési szakértője” szerint a magatartási problémákat már kétéves korban fel kellene ismerni a bölcsődékben, óvodákban, és kiszűrni azokat a gyerekeket, akiknél ez később súlyos gondokat okozhat. Az ilyen gyerekeket ötéves kortól speciális intézetekben kellene küldeni, ahol képesek lennének megállítani állapotuk romlását és visszaterelni őket a helyes vágányra.
„Néha mindegyik gyereknél elszakad a cérna kicsit, ugyanakkor szükség lenne egy olyan rendszerre, amely képes erre reagálni és segít nekik visszatérni a helyes útra” - mondta Charlie Taylor, akinek a jelentése a napokban kerül a kabinet elé.
Minél korábban, annál jobb
A szakember szerint minél kisebb korban szűrik ki a magatartási zavarokat, annál nagyobb eséllyel lehet azokat kezelni. A javaslat része egy olyan komplex intézkedéssorozatnak, amely a tavaly nyári zavargások nyomán született a nehezen kezelhető fiatalok helyzetének javítására.
A jelentés erősen kritikával illeti az oktatási rendszerből kibukó fiatalokkal kapcsolatos bánásmódot, azt, hogy keveset törődnek a problémás gyerekekkel, akik „nyári táborként” fogják fel az iskolát.
Charlie Taylor szerint a megoldást az jelentené, ha ezeket a fiatalokat külön erre a célra létrehozott intézményekbe utalnák, ahol megtanulnák a dühüket kordában tartani és beilleszkedni a szűkebb és tágabb társadalomba. „Nem kellene megvárni, amíg 14-15 évesen egymásra borogatják a padot” - fogalmazott a szakember.
Ütés helyett szépen kérni
A gyakorló iskolaigazgatóként is dolgozó pedagógus gyakran szembesül kifejezetten szélsőséges magatartási zavarokat mutató gyerekekkel, akik a legalapvetőbb közösségi viselkedési normákat sem képesek betartani. A gyerekeket meg kellene például tanítani „olyan egyszerű társadalmi normákra, mint például hogyan kérünk el valakitől valamit, anélkül, hogy rögtön ütnénk”.
Az intézetekben a lehető legkevesebb időt töltenék a gyerekek, miután a cél az lenne, hogy mielőbb visszatérjenek eredeti iskolájukba és osztályukba, ahelyett, hogy éveket töltenének valamilyen javítóintézetben.
A program része lenne természetesen olyan pedagógusok képzése is, akik képesek észrevenni és kezelni a súlyos magatartási zavarokat.
A korábbi posztok közül ajánljuk:
Pillantás egy világsztár hétköznapjaiba
H??t j??jjenek el Olaszliszk??ra ??s csin??ljanak egy “Experiment”-et, azt??n ellesznek az eredm??nyek feletti pislog??ssal egy darabig.
Igaz, hogy az itteni (Anglia) gyerekek nagy resze teljesen idiota, de szemmel lathatolag azert, mert a szuloknek fogalma sincs, mit hogy. Tehat azt IS ki kene probalni, hogy leendo szuloknek nevelesi oktatast szervezni, ahol nem hanyagoljak Makarenko elvtars tanitasait sem.
Igaza van frikazojd-nak.
A magatart??shib??s gyerekeket valakik olyannak nevelik!!
A gyermek ??rtatlanul sz??letik ??s nincs a kez??ben se fegyver, se semmi m??s.
A gyermek el??v??tel??n k?v??l szorgalmazni kellene a hib??san nevel?? sz??l??k el??v??tel??t ??s nagyon szigor?? b??ntet??s??t is!!
Igaza van frikazojd-nak.
A magatart??shib??s gyerekeket valakik olyannak nevelik!!
A gyermek ??rtatlanul sz??letik ??s nincs a kez??ben se fegyver, se semmi m??s.
A gyermek el??v??tel??n k?v??l szorgalmazni kellene a hib??san nevel?? sz??l??k el??v??tel??t ??s nagyon szigor?? b??ntet??s??t is!!